Od 22 marca zapisy na szczepienia dla kolejnych grup wiekowych
W poniedziałek 22 marca, wtorek 23 marca i czwartek 25 marca uruchomione zostają zapisy na szczepienia przeciwko Covid-19 dla kolejnych roczników.
W poniedziałek 22 marca rozpoczyna się rejestracja seniorów z roczników 1955-1956, natomiast już od wtorku, 23 marca ruszy rejestracja dla roczników 1957-1961. W czwartek 25 marca wznowione będą też zapisy dla seniorów powyżej 70 lat.
Jak się będzie można zarejestrować?
Jeżeli jest już Twój etap rejestracji, masz 4 możliwości zapisu na szczepienie:
1. Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię – 989
Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale jeśli go podasz, otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.
Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie – jeśli podałeś numer telefonu – otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.
Zarejestruj się na szczepienie przez automatyczny system powiadomień
Numer + 48 22 888 41 11 to automatyczny system powiadomień Narodowego Programu Szczepień. Zgłoś chęć zaszczepienia się przez formularz na stronie szczepimysie.pacjent.gov.pl. Gdy rozpoczną się szczepienia dla twojej grupy wiekowej, automat zadzwoni, żeby zapisać cię na szczepienie.
Postępuj zgodnie z odczytywanymi komunikatami. Jeśli nie chcesz skorzystać z tej formy kontaktu – po prostu rozłącz się. Jeśli nie możesz odebrać połączenia, oddzwoń w ciągu maksymalnie dwóch dni.
Uwaga! Automat oddzwoni do ciebie, jeśli w formularzu zgłoszeniowym podasz swój numer telefonu.
Jeśli nie wypełnisz formularza, możesz zapisać się na szczepienie przez infolinię, Internetowe Konto Pacjenta lub SMS, gdy rozpoczną się zapisy dla twojej grupy wiekowej.
Jak zarejestrować się poprzez automatyczny system powiadomień?
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy na stronie szczepimysie/pacjent.gov.pl.
- Poczekaj, aż rozpoczną się zapisy dla Twojej grupy wiekowej.
- Mniej więcej na dwa dni przed rozpoczęciem zapisów, zadzwonimy z numeru + 48 22 888 41 11 (automatyczny system powiadomień Narodowego Programu Szczepień).
- Jeśli nie chcesz skorzystać z tej formy kontaktu – po prostu rozłącz się.
- Jeśli nie możesz odebrać połączenia, oddzwoń w ciągu maksymalnie dwóch dni. W ciągu kilku minut oddzwonimy, aby dokończyć rejestrację.
- Postępuj zgodnie z odczytywanymi komunikatami. Wprowadź potrzebne dane na klawiaturze telefonu.
- System poinformuje cię, jakie dane są potrzebne, aby zapisać się na szczepienie. Przygotuj:
- PESEL,
- kod pocztowy miejsca zamieszkania.
- Automat zaproponuje ci miejsce i termin szczepienia. Potwierdź lub odrzuć wskazany termin i miejsce.
- Jeśli podczas rejestracji pojawią się trudności, nie rozłączaj się. Poczekaj na połączenie z konsultantem.
- Jeśli połączenie zostanie przerwane, zadzwoń na numer 989. Konsultant udzieli ci wyjaśnień.
Jeśli nie wypełnisz formularza, możesz zapisać się na szczepienie przez infolinię, Internetowe Konto Pacjenta lub SMS, gdy rozpoczną się zapisy dla twojej grupy wiekowej.
Pamiętaj! Rejestracja na szczepienie zależy od dostępności terminów.
2. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl
System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.
Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni.
3. Skontaktuj się z wybranym punktem szczepień
Jeżeli chcesz zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień – skontaktuj się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są tutaj.
W wybranym przez Ciebie punkcie szczepień nie znalazłeś dogodnego terminu? Zadzwoń na infolinię NFZ pod numer 989. Konsultanci pomogą Ci znaleźć inny punkt szczepień niedaleko Ciebie z terminem, który Ci pasuje.
4. Wyślij SMS
Wyślij SMS na numer 664 908 556 lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie.
Wysyłając SMS pod jeden z wyżej wskazanych numerów (oba numery prowadzą do jednego systemu), połączysz się z systemem, który pokieruje Cię krok po kroku. Najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego. System zaproponuje Ci najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty.
Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.